Phasma • View topic - Forum- en Phasma-leden

Forum- en Phasma-leden

Alles wat niet met Phasmids te maken heeft, kan je hier posten....

Anything which has nothing to do with Phasmids can be posted here ...

Re: Forum- en Phasma-leden

Postby RobK on Tue 10 Nov 2009, 19:42

Hallo Ron,

Wat leuk weer van je te horen. Toevallig dat ik het met Petro nog over je heb gehad afgelopen meeting.
Hopelijk heb je wat meer geluk op je nieuwe kamer. Hitte kan inderdaad voor vele problemen zorgen.
Gelukkig wil je je hobby toch weer verder oppakken :grin:

groeten,

Rob
RobK
Beheerder

Postby Ron60 on Wed 11 Nov 2009, 20:07

Dankjewel Rob, ik ben in een paar dagen weer helemaal bij op het forum. Gr. Ron.
Ron60

Postby Phasmingo on Sun 10 Jan 2010, 18:38

Beste wandelende takken/bladeren kwekers/houder/liefhebbers :grin:
:icon_n_e_w:
Ik ben Ringo Sijbrants, nickname: phasmida+ ringo= Phasmingo En ik ben 14(bijna 15) jaar oud.
Ik ben nog maar een beginner maar ik weet al heel veel.
Ik doe 3VWO, mijn interesses zijn: Wandelendetakken, de natuur, Mountainbiken.

Ik heb zoals de meeste beginners: de psg1. Maar ik heb ook eitjes van de psg9 en de psg18.
Als de psg18 uitkomt(over 1 jaar) dan ben ik al meer ervaren.
Ik heb een 30 liter aquarium omgebouwd tot terrarium(zit psg1 in). Een hele grote zelfgemaakte vlinderkooi(komt psg1 in als ze volwassen zijn) en ik ben bezig met platen plexiglas voor een grote bak.
Ik zit ook op de forums van insectfocus, wandelendetakken.be wandelendetakken.info.
Ik had vroeger heel veel guppen en garnalen, en ik heb ook segrijnslakken gehouden.

MVG Ringo sijbrants.

PS: mooi forum is dit en leuke smiley's :clap: :lol2: :happy1: :party2:
Eitjes:psg1 psg9 psg18
Nimfen:Psg1
Volwassen:...
Phasmingo

Postby laska119 on Sun 07 Mar 2010, 20:50

Vele mensen zullen me mischien al kennen van wandelendetakken.info en wataforum.be.
Ik kwam hier een tijdje geleden en melden me aan. Maar ik vond het allemaal wat ingewikkelt en ging er weer van af.
Nu ben ik terug en wil graag mensen helpen en hier beestjes verkopen en vragen stellen.

Ik zal me eens voorstellen.

Ik ben Christian Vos en ben 16 jaar oud.
Ik kweek nu 3,5 jaar en zie het allemaal nog steeds zitten.
Eens had ik de neiging om te gaan stoppen en deed wat soorten weg.
Ik had 2 maanden later spijt, en nu kweek ik weer volop.
Zelf heb ik de psg1-psg13-psg55-psg84-psg118-psg144-psg270-psg190-Periphetes forcipatus.
En binnenkort zal daar de psg23 nog bij komen. Ook heb ik 2 bidsprinkhaan soorten. De Gongylus gongylodes en de Hierodula membranacea.
Mijn hobbys zijn: voetballen,vissen,bidsprinkhanen en wandelende takken kweken,computeren en lekker luieren.
Ik zit in de 4e klas op het Wellant college VMBO in Dordrecht.
En na deze school wil ik naar het Davinci College.
Ik wil dan de technische richting op, en iets doen in de detailhandel of groothandel.

Ik hoop dat ik nu een beetje heb laten weten wie ik ben en wat ik doe.
Takken:
psg1-psg13-psg55 blue-psg84-psg118-psg144-psg270-psg290-Periphetes forcipatus.

Binnenkort:
psg23.

Biddies:
Hierodula membranacea-Gongylus gongylodes.
laska119

Postby Jean - Pierre on Mon 08 Mar 2010, 08:40

laska119 wrote:Kopen / verkopen

Hey Laska119,

Welkom ,misschien moet je dit eerst eens lezen hé als je van plan bent om te verkopen!

Grtz,

vraag en aanbod/Rules exchange market

Voordat hier een berichtje geplaatst wordt dienen de regels nageleefd te worden welke binnen de werkgroep Phasma gelden.

Het is niet toegestaan wandelende takken/blaadjes en / of eitjes te verkopen aan derden EN leden indien je lid bent van de vereniging. deze regel geldt op dit forum voor iedereen, ook niet phasma leden dienen zich hier aan te houden.
Uiteraard kan men onderling ruilen of een vergoeding voor de verzendkosten vragen.
Berichten waarin toch wandelende takken/blaadjes en / of eitjes te koop worden aangeboden of van enige andere commerciële aard (door leden/ niet leden)zullen dan ook direct verwijderd worden.

Gelieve telkens in de titel te vermelden of het om een aanbod of een zoekertje gaat... dit houdt het voor iedereen duidelijk en bespaart dubbel werk.

Post ouder dan 3 maanden worden vergrendeld en in de back-up archivering geplaatst.
Soortenlijst:
Break A Leg :

Leaf Insects : Ph. jacobsoni ,Ph. giganteum ,Ph. bioculatum var. pulchrifolium ,Ph. westwoodii , Ph. Phyllium bioculatum var. agathyrsus ,Ph. siccifolium ,Phyllium ericoriai = NEW found Species

Image

.
Jean - Pierre
Phasma lid

Postby markmeijer on Thu 18 Mar 2010, 20:40

sommige kennen me al van wandelendetakken.info en wataforum.be of van mijn stomme vragen :grin:
mijn naam is mark ik woon in duiven en ik ben 13 jaar oud.
mijn hobbys zijn:wandelendetakken natuurlijk MR green mineralen en edelstenen,cactussen,xbox360,mw2,computer.
ik doe een opleiding in het groen ik zit op het groenhorst college in velp (gld)
ik heb de soorten:psg 224,psg18,psg84,psg9,psg1,270 zoek nog een koppeltje van de psg 270 :P :offtopic:

mjah MR green vragen zijn altijd welkom.
markmeijer

Postby anneke on Thu 27 May 2010, 18:35

Hallo,
Ik ben Anneke, moeder van Dees (Desiree). Desiree is degene die verzot is op wandelende takken. Inmiddels heeft ze ¨al¨ 5 verschillende soorten. Deze worden op de voet gevolgd en ieder nieuw stadium wordt met enthousiasme ¨verwelkomt¨. Mijn taak is het ondersteunen van haar hobby en adviseren indien nodig. De reden om lid te worden van PHasma: :respect:
anneke
Phasma lid

Postby Jean - Pierre on Fri 28 May 2010, 06:40

Hey anneke , welkom op het forum en als phasma lid . Veel plezier met de hobby en als er problemen zijn shoot-it babe :lol:
Nb: Misschien je locatie/land te vermelden in je profiel zo loopt het lekker vlot als je surplus zoekt !

Groeten,
JP,
Soortenlijst:
Break A Leg :

Leaf Insects : Ph. jacobsoni ,Ph. giganteum ,Ph. bioculatum var. pulchrifolium ,Ph. westwoodii , Ph. Phyllium bioculatum var. agathyrsus ,Ph. siccifolium ,Phyllium ericoriai = NEW found Species

Image

.
Jean - Pierre
Phasma lid

Postby RobK on Fri 28 May 2010, 12:51

Welkom bij Phasma en op ons forum anneke.
Wat leuk dat de "moeder" zich zo bezig houdt met het ondersteunen van de "dochter" haar hobby. Wees voobereid, het wandelendetakken virus is erg besmetbaar en voor je het weet ben je zelf met de hobby bezig :knipoog:
RobK
Beheerder

Postby anneke on Sat 29 May 2010, 17:40

Je hebt gelijk Jean-Pierre, zal m´n profiel aanpassen :wink:
Ene.....Rob, er komen steeds meer soorten (en bakken)bij, moet haar nu echt tegen houden. Gelukkig is Dees zelf al aan het selecteren gegaan :D
Groeten Anneke
anneke
Phasma lid

PreviousNext

Return to Off-topic